Modely, které mám současnosti v provozu... převážně vlastní stavba
Obvykle mívám v provozu 5 modelů aktivně letuschopného stavu. Je to o tom, že mít vše "v rukách", a řídit je s jistotou vyžaduje neustálý trénink.... Zde zmiňuji modely, které byly uvedeny do letuschopného stavu v mé modelářské dílně. S hrdostí prozrazuji, že se jedná o panelákovou kuchyň, kde, jak i kamarádi vědí, velím já. Někdy. Projekty typu "apendix", které polykají spoustu času, energie i fin. prostředků zde nemá cenu zveřejňovat... a nebylo jich málo. |
|||||||||||
Pro pokračování v závislosti "jednou hodíš, a již musíš házet pořád" jsem si pro sezónu 2014 připravil model K1500. Jen jsem na něm provedl malé speciální vlastní úpravy. Jiný kolík k vypouštění modelu, vyztužení náběžné hrany aj. další (smích).. ZDE si můžete prohlédnout výsledek v celé kráse! | |||||||||||
Bude? Bude...! JE! |
Zkouším nemožné! Píši o dárek Ježíškovi! Již žádné bačkory nebo ponožky! Chci (bylo tajné)!!! Pod stromečkem aranžuji objednaný dárek, žena nechápavě kroutí hlavou, jestli jsem se nezbláznil, když jsem s tímto modelem byl již létat! Nekažte mi radost. Fotky ze záletu zde! Video malého skoku tudy. Časem dodám kvalitnější, až natrénuji lepší hod. Model Thowt, F3K, prostě "káčko". Ty jsi to ještě nevyzkoušel? Tak to jsi o hodně přišel! Je to jako droga, jednou hodíš, a již musíš házet pořád! Vůbec nechápu, že jsem HO neměl již dřív... Tímto děkuji Tomášovi, že nám to neustále předváděl. Už vím proč.
|
||||||||||
Pro sezónu 2012 jsem postavil podle plánku z časopisu Flugmodell 1981 model CONDOR. Polomaketa skutečného větroně z dílny Alexander Schleicher, projekt z let 1932 - 1955 podle Wikipedie, video startu a letu modelu ZDE! (gumicuk l =70m) | |||||||||||
Od podzimu 2010 jsem si s tímto modelem, rovněž i kamarádi, užil spoustu legrace a zážitků! Další budou následovat, chystáme nové soutěže! Jiné fotečky naleznete zde, samostatný článek z časopisu RCM 5/2011 zde včetně plánků od R. Čížka, ale i ve fotogalerii, dovolená 2011, 2012, 2013, 2014. |
|||||||||||
RC- parašutista. Od 2012 dostal zaracha! Svojí neukázněností způsobil havárii Radimova Oskhi, při které utrpěl těžký úraz, léčen na JIP, nyní probíhá domácí léčba. Jedno video ZDE! |
|||||||||||
2009, celobalsový model obludy z třetihor, podle popisu a několika snímků pana Rašky. | |||||||||||
Banán 2008 - 2009 verze s motorem a bez motoru. Nová křídla, polystyren - dýha. Aerovleky, stroje kamarádů aj. |
|||||||||||
Banán 2007 |
|||||||||||
kompletní mechanizace křídla |
souboj s přírodou |
motor připojen přes konektor, už není |
soutěž se musí odlétat, Králíky |
provizorně opravené křídlo, Králíky 2007 | |||||||
Banán 2006 |
|||||||||||
|
|
||||||||||
původní trup a tvrdý otisk |
výroba kopyta |
nová křídla |
|||||||||
Modely, se kterými již nelétám... |
|||||||||||
Jistě to znáte, když se Vám doma nashromáždí modely, žádný kout již není volný a jste nuceni udělat pořádek v jejich počtu. Sice to docela mrzí, ale nebývá to opravdu jednoduché využít v panelovém bytě hospodárně prostor. A nové nápady na sebe nedají dlouho čekat! Avšak z nostalgické vzpomínky chci na této stránkce ponechat alespoň popis některých modelů, které mi prošly rukama, určitě si to zaslouží! |
|||||||||||
____________________________________________________________________________________ |
Akros 2009 - 3D akrobat z EPP, ←→1200, délka 1200 letová váha 1400g. vrtule 10x5APC, 4čl. Li-Pol. | ||
Dornier Do-335
2008 |
|||||
Fw-190
2007 |
|||||
Rascal Rc 2006 - 2007 |
|||||
Rascal v letu. Toto je opravdu historie, v místě zachyceného hangáru je v současné době průmyslová zóna... |
|||||
Whirlwind 2006 -2007 |
|||||
Cessna 177 2005
- 2008 ←→1050, délka 800 letová váha 600g. Profil křídla Naca 2412 a 2410. Motor PJS900Q, vrtule 8x6APC, 2čl. Li-Pol Kokam 1250. Model vlastní konstrukce z EPP, k dispozici je stavebnice! |
|||||
Polomaketa Ventus 2c 2005
- 2006 model vlastní konstrukce. Snímky Velkého vzoru v odkaze fotogalerie, model prvky konstrukce mírně zastaral, a bylo s ním více starostí, než radosti z létání... Původně jsem očekával mnohem víc, poslán do "světa" |
|||||
Velký vzor... | |||||
|
|||||
Filip, všeobecně 1997 - 2007 |
|||||||
|
|||||||
Filip, verze svah 1997 - 2005 ←→1520, délka 925, letová váha 950 - 1100g podle síly větru lze bez problémů dovážit. Používán hlavně na svahu, E205 je docela rychlý profil, ale při větru o síle 10m/s se model stával hříčkou přírody. 9.6.2005 při nácviku akrobatických prvků jsem již nezvládl vzhledem k malé letové výšce srovnat pád a zrušil středovou část křídel. Rozhodl jsem se křídla již neopravovat! |
|||||||
Animovaná ukázka z létání v Býkovicích, velikost 4,5Mb! |
|||||||
Není potřeba prohlížeče. | |||||||
Mustang 2005 EPP model z produkce LM Modely, již nelétám, vybavení přesunuto do novějších strojů, letové vlastnosti odpovídají předloze. Model prodán. |
|||||||
Nástup EPP dovolil sestavit model za 2 večery, a potom jako s tímto experimentovat |
|||||||
↑ top - nahoru ↑ | |||||||
|
Polomaketa větroně Nimbus 4D 2004 - 2005 rozpětí 3970mm, délka 1320mm, letová váha 2700g. Kabina vybavena 2x sedačkou pilota, další detaily kabiny nebyly provedeny, a model neměl imatrikulaci - obtisky (chtěl jsem zhotovit českou verzi, ale taková předloha v době stavby modelu nebyla, létalo se pouze s německou imatrikulací, a to se mi nelíbilo). Trup laminátový, křídlo a výškovka polystyrénové jádro, křídlo potažené mikro dýhou, výškovka balsou, vyztužení laminát a uhlíkový rowing. Potah Oracouver. Profil křídla kombinace HQ 3,0-15 u kořene, HQ 2,5-12 a HQ 2,5-9 na vřetenu. Propojení kabeláže serv mezi trupem a křídlem konektory Simprop pro pohodlnější manipulaci. Ovládány V, S, Kř, brzdící štíty (délka=300mm), vysouvací ovladatelný podvozek (f kola72mm) a současně vlečný háček. Model byl létaný jednu sezónu, měl nalétáno necelých 10 letových hodin. Osazení servy: 2x Hs 125Mg = křidélka, 2x C261 = brzdy a 3x Robbe FS-500 Mg - V, S, a podvozek s vlečným háčkem společně (celkem 7ks serv v modelu). Velikou výhodou této kategorie modelu je, že ho odstartujete i bez cizí pomoci, a vychutnáte si výhody kategorie obřího modelu. Letové vlastnosti jsou nepřekonatelné v porovnání s klasickou velikostí modelu o rozpětí 2,5 m, a chováním se blíží skutečnému éru hlavně po stránce stability, setrvačnosti a celkového dojmu. Během provozu jsem zjistil nedostatek v absenci pomocného pohonu, a nechtělo se mi provádět tak zásadní rekonstrukci, proto jsem se model rozhodl prodat a nahradit úplně novým strojem! V příštích sezónách můžete model spatřit na kopcích Bílých Karpat. |
||||||
|
|||||||
|
|||||||
kabina se sedačkami | odnímatelné winglety |
|
vysunutý podvozek | vlečný háček | kapotáž táhel křidélek | ||
detail podvozku zasunutého v trupu |
konektor Simprop |
||||||
|
|||||||
|
|||||||
Model větroně ELG I
1999 - 2001 |
|||||||
Model ULL Nora ze stavebnice fy. Bohemia, rozpětí 1120mm, délka 615mm, váha 400g. V modelu byl použit motor 280 s převodem Styro 4:1, napájeno 3xLilon článkem, ovládána V, S a křidélka mikroservy, model prodán. |
|||||||
Rudolf Brym, Brno. Založeno 2001