FunCub Cup2015 Nepravidelného Létání
v 1.00 20.10.2014
■ FunCub (FC) - všechny modely FunCub
■ Multiplex General (MPG) - všechny ostatní modely MULTIPLEX z ELAPORu
■ Soutěž je primárně určena modelům FunCub a dalším modelům z materiálu Elapor firmy Multiplex
■ Soutěž je sekundárně určena pro jakýkoliv model s pevnou nosnou plochou, s kterým si soutěžící troufne stanovené úlohy odlétat.
■ Není přípustný např. halový EPP model v úloze „Pomalolet".
■ Pomalolet - vítězí ten, kdo proletí vyznačený úsek horizontálním letem nejpomalejší rychlostí. Není povolen let ve visu na vrtuli.
■ Zádolet - vítězí ten, kdo nejlépe proletí vyznačený úsek v letu na zádech. Hodnotí se rovinnost letu, plynulost a letová úroveň (čím níže, tím lepší hodnocení.
■ Nízkolet - soutěžící podletí stuhu ve výšce, podle vlastního výběru - 3 m, 2 m, 1 m.
■ Nízkolet na zádech - jako nízkolet, ale pro otrlejší piloty.
■ Táč-Táč-Táč (Touch-Touch-Touch) - vítězí ten, kdo provede na vyznačeném úseku dráhy nejvíce mezipřistání.
■ Přesnosed - přistání na bod, vyznačený na přistávací dráze. Model musí zůstat stát po dojezdu co nejblíže bodu. Po dotyku kol (obecně libovolné části modelu) se zemí pilot již nesmí použít motor (při porušení této zásady bude pilot z této úlohy diskvalifikován). Po přistání se měří vzdálenost těžiště modelu od vyznačeného bodu.
■ Krutolet - pilot se pokusí na vyznačeném úseku provést co největší počet výkrutů. Je jedno, jestli normálních, kopaných anebo na doby.
■ Vlekolet - vlekání bezmotorového kluzáku, případně kluzáku s pohonem, který nesmí pilot použít. Hodnotí se realismus a shoda s předepsanou dráhou vleku.
■ Krasolet - let na hudbu, při kterém se budete snažit zaujmout porotu. Hodnotí se podobně, jako při krasobruslení. Základní doba „Krasoletu" je 4 minuty, přičemž ředitel soutěže může na základě počtu soutěžících tuto dobu zkrátit. Pro „Krasolet" si může soutěžící na USB flash disku přinést hudbu ve formátu MP3 a nebo WAV, ovšem není to povinné.
■ Iluminace - noční Krasolet nebo jiná předem dohodnutá letová úloha.
■ Další zábavné úlohy, které se podaří do doby zahájení soutěže vymyslet (a ověřit, že je lze reálně odlétat). V tom může pomoci každý - napište své nápady a náměty!!!
■ měřený úsek (báze) 50 kroků
■ 2 bázisté se zvonkohrou
■ 1 časoměřič uprostřed
■ 3 bodovači
■ hodnotí: plynulost, rovinnost a nízkost
■ postupně se létá na stanoveno výšku: 3m, 2m, 1m, jako ve skocích do výšky, ale každý si musí zvolit dopředu jednu výšku na jeden pokus
■ 1 bodovač na potvrzení podletu
■ totéž jako Nízkolet, ale na zádech
■ báze jako pro pomalolet
■ 1 bodovač na počítání Táčů
■ sedá se na kosočtverec z bílého plátna 40x40cm, hřebíky 4x 150mm
■ po dotyku se zemí nesmí pilot použít motor
■ měří se vzdálenost od středu kosočtverce do těžiště modelu s přesností na 1cm
■ na bázi udělat co nejvíce výkrutů
■ 2 bázisté se zvonkohrou,
■ 1 počítač výkrutů uprostřed
■ počítají se výkruty od zazvonění po zazvonění, pak už ne
■ pilot musí letět po obdélníkové dráze
■ hodnotí se realismus a shoda s předepsanou dráhou letu
■ několik obdélníků ve stoupání musím mít stejný tvar
■ 3 bodovači jako u Krasoletu
■ buď vlastní hudba, nebo unisex pomalá a rychlá
■ 3 bodovači
■ jako Krasolet, nebo jiná předem dohodnutá letová úloha, ale po tmě
Všechny úlohy jsou dobrovolné. Nejdůležitější je bezpečnost, nadšení a dobrá nálada.
Každý soutěžící si tedy může vybrat libovolný počet libovolných úloh, nejméně však 3 v každé kategorii. Je jasné, že třeba úloha „Táč-Táč-Táč" se bude těžko létat s modelem EasyStar, F3K (bez podvozku), ale je dostatečný výběr jiných úloh, které tento model zvládne. Do konečného bodování se mu pak započítají ty 3 úlohy, ve kterých dosáhl nejvíce bodů. Použít lze jakýkoliv plošník, zajímavé budou ty s pohonem spalovacím motorem o objemu 160ccm!
Dosažené body každého pilota budou normovány na body vítěze v dané úloze tak, aby byly úlohy vzájemně souměřitelné. Body vítěze budou tedy přepočítány na 100 bodů a body ostatních soutěžících budou přepočítány relativně k bodům vítěze. Aby se úloha mohla započítat, musí ji odletět alespoň (2) piloti.
V případě rovnosti součtu bodů za tři úlohy rozhodne o celkovém umístění případný zisk bodů v dalších absolvovaných úlohách v pořadí úspěšnosti.
Myšlenka a text od RC model klub Brno (web v době poslední úpravy tohoto textu momentálně nejede),
úprava pro potřebu Nepravidelného Létání Rudolf Brym.
↑ top - nahoru ↑ ↑ nebo na začátek ↑
Rudolf Brym, Brno. Založeno 2001